vrijdag 30 januari 2009

HKU

Heb de afgelopen weken seminars gehad.

De eerste week was observeren / infiltreren:We moesten een bestemmingsplan bedenken voor oude waterzuiverings silo's in een wijk in amsterdam zuid.
We hebben met een groepje bedacht en een drietal draaikolken in te plaatsen waar men langs kon lopen om zo boven op de silo's te genieten van een drankje en een uitzicht.



De tweede week was 3D-2D:Het onderwerp luidde: routine schept geluk. Er moest een 3d setting gemaakt worden, hiervan werd een foto gemaakt, welke onder geen beding mocht worden bewerkt in fotoshop. De foto diende als een cover voor de VPRO gids. Ik heb na een boel onderzoek mijn beeld gemaakt van licht. Dit projecteerde ik achter een sjabloon en fotografeerde ik met een sluitertijd van 30 sec.



De derde week ontwerp een boek : ik ben bij dit seminar uitgegaan van de vorm van het boek en niet zo zeer van de inhoud van het boek. Mijn boek is dan ook een interactief spel geworden van het alfabet. Het is mogelijk om van de verschillende restvormen van de letters nieuwe vormen te maken die ook een alfabet of misschien een betabet kunnen vormen. Het was in ieder geval lastiger te maken dan te bedenken.

Geen opmerkingen: